BFS håller årsmöte den 31 maj

Notera redan nu att BFS håller årsmöte den 31 maj kl 13 till ca 17. Vi håller till på Xenter i Tumba utanför Stockholm - den yrkeshögskola som f.n. utbildar den första kullen storkökstekniker. Efter mötet beger vi oss in till stan för en middag på restaurang Público - ett stenkast från Stockholm Central. Inbjudan med program och information om hur man anmäler sig kommer senare. Följande programpunkter är planerade:

• Presentation om YH-utbildningen för storkökstekniker, en rundvandring i utbildningslokalerna och möte med den första kullen servicetekniker.
  • Skatteverkets presentation om den nya punktskatten på viss elektronik, som gäller från den 1 juli i år. Tillfälle att ställa frågor.
  • Presentation av BFS’ nya branschrekommendation om en servicebok för storköksapparater.
  • BIM (Building Information Modelling) - information om aktuella läget och tillämpningen för storkök.
  • Det formella årsmötet med information om verksamheten och beslut om nya avgifter/servicearvoden.